Som visuell designer i Fremtind Forsikring bidro jeg som designer da store deler av rådgiververktøyet Sam skulle redesignes. Denne interne applikasjonen hadde to ulike flyter for å opprette forsikringstilbud, og målet var å slå disse sammen til én.
Samtidig ønsket vi å rydde opp i flyten, ved å bryte den opp i faner slik at man som rådgiver kunne fokusere på en ting av gangen. Tidligere hadde flyten bestått i én eneste lang side med ulike skjemafelter, brutt opp av noen overskrifter.
Ettersom Sam ble utviklet før fusjonen som skapte Fremtind, bar designet preg av både SpareBank 1 og Fremtind. Mye av jobben ble derfor også å rulle over på Fremtinds designsystem Jøkul
Arbeidet gikk over et års tid der vi gikk gjennom intervjuer med forsikringsrådgivere, prototyping, brukertesting, demoer og gradvis utrulling av den nye flyten. På teamet var vi to utviklere, funksjonell arkitekt, tester og produkteier i tillegg til meg som designer.